5.11.2014

ihan itte tein !

 

aloitin tässä syksyllä työväenopiston vapaa vaateompelu -kurssin,
ja viime maanantaina sain ensimmäisen vaatteen valmiiksi!

Löysin Eurokankaan palalaarista kankaan, josta en osannut päättää onko se hirveä vai upea.
Päädyin jälkimmäiseen, ja tässä tuota kangasta aina ommellessa katseltuani,
olen kyllä tyytyväinen että tämän nappasin mukaan!
Pala riitti nipin napin, en kyllä muista enää sen kokoa,
olisiko ollut jotain 150cmx90cm? Ohje on Suuri Käsityö 5-6/2013.

 Ihan pilkulleen ohjeen mukaan ei menty, tein mm. parit lisälaskokset,
kun olin arvioinut koon ihan väärin ja opettajan neuvojen mukaan mentiin,
oon meinaan (vielä) ihan tumpelo ompelemaan.

 Mutta siinä se silti on nyt, ja oon muuten aikas tyytyväinen!
Edellisen kerran olen ommellut ns. kunnolla 7. luokalla, eli siitä on a i k a a.
Enkä ollut silloinkaan ollenkaan hyvä, olisiko numero ollut siitä aineesta 7.
Kuitenkin aloin parin vuoden ajan himottelemaan, että jos sitä opettelisi. Oppisiko sitä? Ehkä..
Sitten poikaystävä meni ja antoi mulle viime synttärilahjaksi ompelukoneen

(oikeasti, miten se oli osannut napata tuon idean!
mua vaan edelleen joka kerta konetta esille ottaessa pistää hymyilemään ajatus,
kun toinen on etsinyt kunnon ompelukoneliikkeen ja sieltä ostanut tuon Janomen. Suloinen ♥)

ja pakkohan sitä oli sitten ruveta harjoittelemaan! Ja koska tiedossa oli koulun kannalta kevyempi syksy,
niin ilmoittauduin ja pääsinkin tuolle kurssille, josta on jatkoakin luvassa joulun jälkeen.

Pahoittelut varsinkin jälkimmäisen kuvan huonosta laadusta,
nappasin kuvat vain äkkiä enkä sitten jaksanut alkaa uusia ottamaan.
Pääasia, eli hame, tulee kuitenkin hyvin esille,
ja ekassa kuvassa näkee tuon värin ja kuosinkin paremmin :)

Seuraavaksi mulla on ajatuksena tehdä mekko, saa nähdä mitä siitä tulee, ja kauanko menee....

Olisko tällaiset käsityö- ja muut diy-jutut välillä kivoja,
vai skippaatteko niiden lukemisen kokonaan?

13 kommenttia:

  1. hieno!! mä olen aivan onneton käsitöissä... :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin mäkin ! arvaa montako kertaa sain käyttää ratkojaa...:D mutta onpahan vielä onnistuneempi fiilis nyt!

      Poista
  2. Nätti! Itekki vois olla kiva tehdä, oon kaipaillu ompelukonetta omaan huusholliin vaikka viimeks tainnu samoin seiskaluokalla semmoseen koskea :D (ja mulla siitä alkaa olla hetki. :P ) Ois kiva vaikka ihan nukenvaatteitaki tehdä tyttären leikkeihin, ne ei ois niin justiinsa miten hyvin onnistuu mut ois kai ihan ok treeniä :D Pitäsköhän esittää jollekulle joululahjatoivetta kohta :D Tarttis sitä välillä vaatteiden korjailuunkin, ja vois tehä parit kauppakassit kahvipusseista :D *innostus*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nukenvaatteet on varmaan niin pientä näperrystä, että on jo vaikeampaa :D näin ainakin oon vauvanvaatteista kuullut, toki leikkeihin ei tosiaan oon niin justiinsa. Kannattaa toivoa, tai jos jonkun sukulaisen nurkista löytyisi kone, jolle ei löydy käyttöä :)

      Poista
  3. Vähänkö hienonmallinen! Oon niin kade ihmisille jotka osaa tehdä itse vaatteita, mä oon ihan paska. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ! ja hahah, niin mäkin :D tosta noin vaan vetelee kaavat ja surrauttaa vaan....

      Poista
  4. Jeee lisää tämmösiä! :----) Tosi hieno tuli!

    VastaaPoista
  5. Ihana! :) Olis itekkin kiva opetella ompelemaan, olen vaan aina niin laiska etten saa aikaiseksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos ♥ musta on aivan ihanaa, jos joskus opin kunnolla tän, niin saa just sellasia vaatteita kun haluaa !

      Poista
  6. Hieno!!
    Voisikko ehkä joku päivä tehdä videopostauksen? Vaikka huoneenesittely tai sitten joku tag (boyfriend tag, sister tag, motherdaughter -tag?) youtubessa löytyy esimerkkejä noilla hakusanoilla :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksipä ei ! Täytyy vain miettiä aihe mistä keksii puhuttavaa, tai sitten juurikin joku kysymys-vastaus -video...:)

      Poista
    2. Siis tageihin on valmiit tietyt kysymykset olemassa jo ja ne tehdään niiden avulla eli ei siis itse keksitä mitään puhuttavaa :P

      Poista